آرکوف

آرکوف

آرکوف

آرکوف

کتاب‌پلاس

کتاب‌پلاس با ایجاد کد برای کتاب، یک هویت دیجیتالی به کتاب می‌دهد. این کد به مولف، ناشر و مروج کتاب‌‌خوانی امکان می‌دهد تا با مخاطب خود در ارتباط باشد. افرادی که به کتاب‌پلاس می‌پیوندند و سعی می‌کنند خریداران کتابشان را به مشترک دائمی تبدیل کنند، در آینده از سود این تلاش بهره‌مند خواهند شد. برخی از ناشران همزمان با برگزاری سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 5000 هزار نفر از مخاطبان خود را عضو کتاب پلاس کردند.

«کتاب‌پلاس» رقیب ناشران نیست

«کتاب‌پلاس» رقیب ناشران نیست
سعیدی‌کیا با تشکر از  ناشران همراه کتاب‌پلاس گفت: پدر معنوی کتاب پلاس، مهندس مهدی فیروزان است که خیلی خیلی جلو‌تر از ما کتاب‌پلاس را دیدند. مجموعه کتاب پلاس مدیون ناشرانی است که اجازه دادند، نشان «کتاب‌پلاس» کنار نشان تجاری آن‌ها قرار بگیرد. که منجر شده تا راه برای ورود دیگر ناشران به پلت‌فرم «کتاب پلاس» هموار شود.
 
وی ادامه داد: ناشران، کتاب‌فروشان، نویسندگان و مروجان کتابخوانی در کتاب‌پلاس، پنل مستقل دارند و می‌توانند مخاطبان خود را جذب کنند. کتاب پلاس، قول می‌دهد با‌هیچ یک از اعضا خود رقابت نمی‌کند و کتاب نمی‌فروشد. کتاب پلاس وارد تجارت ذی‌نفعان خود نمی‌شود بلکه به‌آ ن‌ها کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط داشته باشند.

شناسا آماده همکاری با جامعه نشر است

شناسا آماده همکاری با جامعه نشر است
در ادامه این برنامه ساجدی، با اشاره به تاثیر‌پذیری زندگی امروز بشر از کاربری‌های فناورانه بیان کرد: برای مجموعه «شناسا» علاوه بر کسب و کار و سود‌آوری، تاثیرگذاری و خلق ارزش نیز اهمیت بالایی دارد.  
وی با بیان این مطلب که برای شناسا خلق ارزش باید بر نوآوری و خلاقیت متکی باشند، افزود: شناسا علاوه‌بر مباحث حوزه سلامت به موضوع سبک زندگی به‌ویژه آموزش مبتنی بر فناوری‌های ویژه کودکان توجه شده است. به نظر می‌رسد در حوزه فناوری‌های مرتبط با فرهنگ، نشر و کتاب ظرفیت‌های قابل‌توجهی وجود دارد.

دانلود بنر لایه باز آریشگاه زنانه کاملا لایه باز سری جدید


دانلود بنر لایه باز آریشگاه زنانه کاملا لایه باز سری جدید



  بنر لایه باز آریشگاه زنانه کاملا لایه باز سری جدید دانلود بنر لایه باز آریشگاه زنانه کاملا لایه باز سری جدید دانلود بنر لایه باز آریشگاه زنانه کاملا لایه باز سری جدید





  بنر لایه باز آریشگاه زنانه کاملا لایه باز سری جدید



جایگاه دوم سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگ
مسجد‌جامعی در ادامه این نشست گفت: همیشه نسبتی بین جواهر و کتاب برقرار بوده، و کنار گنجینه سلطنتی کتابخانه وجود داشته است؛ گذشت زمان موجب شده تا کتاب‌های کتابخانه سلطنتی ارزش موزه‌ای پیدا کنند. کتاب، کنار جواهرات سرمایه محسوب می‌شد و البته یک تناقضی بین این دو وجود داشته و مصداق آن «آسمان ارباب هنر می‌شکند» یا «تو اهل دانش و فضلی همین گناهت بس است.»

زیرساخت‌های نشر الکترونیکی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زیرساخت‌های نشر الکترونیکی توجه دارد
حسینی‌پور در ادامه این پنل با اشاره به تعاملی شدن صنعت نشر کتاب گفت: باید با دید مثبت به تحول در حوزه نشر نگاه کرد.
 
وی با تاکید بر نگاه ویژه بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشر الکترونیک افزود: دردوره تصدی دکتر صالحی به‌عنوان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در حال حاضر با حضور دکتر جوادی، نگاه به نشر الکترونیک و زیر‌ساخت‌های این حوزه جدی‌تر در حال پیگیری است.
 
حسینی‌پور بیان کرد: به خرید این نوع کتاب‌های نیز توجه شده که نشان از اهمنیت این عرثه نیزسد مسئولان دارد. وضع قوانین و تدوین آئین‌نامه‌ها با توجه به سرعت  پیشرفت فناوری، به کندی انجام می‌شود. نیازمند افزایش سرعت در این حوزهس هستیم تا بتوانیم خود را دنیا تطبیق بدهیم. به نظر می‌رسد برای تسهیل در فرآیند فعالیت ناشران الکترونیک نیازمند بازبینی آئین‌نامه و مقررات هستیم. در موسسه خانه کتاب آمادگی داریم تا اطلاعات نشر ایران را با تاکید بر پایان دوران حبس اطلاعات، در اختیار فعالان این حوزه قرار بگیرد.